Zakupiony produkt ma wadę? A może uszkodził się podczas transportu?

Żaden problem - w prosty sposób możesz złożyć reklamację poprzez wypełnienie formularza online lub wysłania wiadomości e-mail bezpośrednio do specjalisty.


1) Formularz online.

Wejdź na stronę zwrotu: Strona zwrotu
Uzupełnij formularz wpisując:
- Adres e-mail, na który zostało złożone zamówienie.
- Numer zamówienia.

Czym jest numer zamówienia i jak go znaleźć?

Numer zamówienia to unikalny kod przypisany do Twojego zamówienia, który pozwala je zidentyfikować i śledzić jego status. Możesz go znaleźć na swojej skrzynce pocztowej, w mailu, w którym informujemy, że Twoje zamówienie niebawem opuści nasz magazyn.

W następnych krokach zaznacz ilość oraz powód reklamacji.

Zaakceptuj formularz i gotowe.


2) Kontakt z działem reklamacji.

Prosimy wysłać wiadomość na wskazany adres e-mail: reklamacje@dekoracjadomu.pl

Wskazane jest aby wiadomość zawierała m.in:

- dane kontaktowe (imię, nazwisko, e-mail, nr telefonu)
- dane adresowe (miasto, kod pocztowy, ulica i nr domu/mieszkania)
- numer zamówienia
- data zakupu produktu w sklepie (znajduje się na paragonie lub fakturze)
- nazwa produktu (model)
- nr produktu (znajdujący się na paragonie lub fakturze)
- opis usterki lub wady reklamowanego produktu
- zdjęcie (lub zdjęcia) w.w usterki / wady produktu

Podanie wszystkich powyższych danych nie jest wymagane, ale ułatwi nam odszukanie zamówienia i sprawne rozpoczęcie procesu reklamacji.

Prosimy poczekać na odpowiedź pracownika. Zazwyczaj odbywa się to niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia wysłania reklamacji.

Gdzie znajdziesz regulacje prawne dotyczące reklamacji

Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

Mamy dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:

- ustawową Sprzedawcy – jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku konsumentów

- umowną (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) – jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;

Poniżej znajdziesz szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów prawa - w zależności od rodzaju produktu (rzecz ruchoma, treść lub usługa cyfrowa) oraz w zależności od daty zawarcia umowy (do 2022 r., czy od 2023 r.):

 Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi produkt bez wad.

 Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a - 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży.

 Postanowienia dotyczące reklamacji produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie umowy sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego produktu miało nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności produktu z umową sprzedaży.

Product added to the cartx
Product deleted from the cartx